معلم: خوب بچه‌ها! حالا که نیروهای غربی شکست خورده و از کشور محبوب ما بیرون شده‌اند، بیایید بر روی مطالعه علوم ساینسی تمرکز کنیم. ما باید با دقت مطالعه کنیم تا بتوانیم به باقی دنیا برسیم. قبل از توضیح درس امروز، می‌خواهم یک سؤال علمی از شما بپرسم. کی برق را اختراع کرد؟ 

حمید دستش را بلند می‌کند و جواب می‌دهد: استاد، احتمالاً توماس ادیسون، یک مخترع آمریکایی. 

معلم: تو باید همین حالا از کلاس بیرون شوی. هر کسی که از آمریکا گپ بزند، بدون هیچ تأخیری از کلاس اخراج می‌شود. بچه‌ها به خاطر داشته باشید! برق و لامپ اول توسط رهبر بزرگ ما، ملا عمر، اختراع شد. حالا داستان را با دقت گوش کنید.  سال‌ها پیش در یک شب تاریک در قندهار ملا عمر تصمیم گرفت به دستشویی برود. از محافظ خود، که آنجا کنارش خوابیده بود، خواست تا یک شمع روشن کند. محافظ، که خیلی آدم سستی بود، دستور ملا را نادیده گرفت. ملا عمر ناامید شد و پیش خدا دعا کرد. پس از دعا، او ناگهان یک دکمه را روی دیوار پیدا کرد. وقتی آن را فشار داد، اتاق با نور زرد پر شد. به این ترتیب هم برق و هم چراغ اختراع شد. 

نصیر: استاد، فکر نمی‌کنید که برق و چراغ قبلاً وجود داشتند؟ من فکر می‌کنم ملا فقط جای دکمه را پیدا کرده است. 

معلم: آیا می‌دانید گرانش چگونه توسط اسحاق نیوتون کشف شد؟ او زیر درخت سیب نشسته بود که سیبی بر سر او افتاد. او گرانش را کشف کرد. امروز هیچ کس ادعا نمی‌کند که سیب از قبل بر درخت بود و اسحاق فقط گرانش را کشف کرده است. دلیلش این است که او یک کافر غربی است. اما وقتی پای رهبر بزرگ ما به میان می‌آید، مردم به دستاوردهای علمی او شک می‌کنند، چون مسلمان است.  

واحد: آیا منظور شما این است که گرانش توسط اسحاق نیوتون، دانشمند غربی، کشف شده است؟ 

معلم: نخیر! گرانش هم توسط ملا عمر کشف شد، اما او کمی خجالتی بود و نخواست ادعا کند. داستانش طولانی است، اما می‌توانم به شما صد‌فیصد ضمانت بدهم که او اولین نفری بود که آن را کشف کرد. 

فیض‌الله: آیا چیزی توسط کافران غربی کشف شده است؟ 

معلم: امکان ندارد. آن‌ها فقط در ادعا خوب هستند. آنها کنترل گوگل را در دست دارند. بنابراین، همه تنها کاری که می‌کنند این است تا حقایق را به نفع خود تغییر دهند و دستاوردهای اسلامی را به نام خود ثبت کنند.  

شیرخان: من باور دارم که گوگل هم توسط ملا عمر ساخته شده است. فقط می‌خواهم بدانم چگونه ممکن است که کافران آن را کنترل کنند؟ 

معلم: کافران قرار است به دوزخ بیافتند. خدا برای انداختن آن‌ها به دوزخ به دلیل نیاز دارد. برای تسهیل این موضوع، ملا عمر به غربی‌ها دسترسی کامل به گوگل را داده است تا آن‌ها دروغ‌بافی کنند. وقتی دروغ گفتند خود به خود به دوزخ می‌روند.  

* موسی ظفر، طنزنویس و روزنامه‌نگار است.

Leave a comment