منابع محلی در ولایت بادغیس به زن‌تایمز می‌گویند که براثر شلیک طالبان یک دختر ۱۲ ساله کشته و یک دختر ۲۰ ساله زخمی شده است.

یک باشنده‌ی ولسوالی ولسوالی قادس که به شرط ناشناس ماندن با زن‌تایمز صحبت کرد، گفته است که این رویداد عصر روز سه شنبه (۳ عقرب) رخ داده است.

این منبع گفت: «یک برادر و خواهر از روستای نایب‌ها به سمت بازار ولسوالی در حرکت بودند که طالبان بر آنها شلیک کردند. دختری که همراه برادرش بود کشته شد و یک دختر دیگر نیز زخمی شد.»

یکی از باشندگان روستای نایب‌ها نیز با تایید این موضوع به زن‌تایمز گفت: «دختر کشته شده ۱۲ ساله بود و فاطمه نام داشت و دختری که زخمی شده، ۲۰ ساله است و شیما نام دارد.»

به گفته‌ی این منبع، فاطمه توسط شلیک گلوله به سرش کشته شده و شیما نیز براثر اصابت گلوله به شکمش زخمی شده و در حال حاضر در شفاخانه ولایتی بادغیس تحت درمان قرار دارد.

طالبان به رسانه‌ها گفته‌اند که یکی از جنگجویان‌شان به طور «اشتباهی» شلیک کرده‌ است. با این حال، گزارش‌های زیادی از کشتار مردم،‌ به خصوص زنان توسط افراد طالبان به نشر می‌رسد. سال گذشته طالبان بر مسافران یک موتر در شهر کابل شلیک کردند که در نتیجه‌ی آن یک دختر ۲۵ ساله به نام زینب کشته شد.

Leave a comment