منابع محلی در ولایت فاریاب میگویند که زن ۴۰ سالهای در ولسوالی اندخوی این ولایت خود را حلقآویز کرده است.
این رویداد صبح روز شنبه، در روستای کوپلک ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب رخ داده است.
منبعی در شفاخانهی مرکزی شهر میمنه به زنتایمز میگوید: «نام این زن بی بی عایشه است، حدوداً ۴۰ سال سن داشت و حوالی ساعت 5 صبح امروز شنبه توسط یک ریسمان خود را از پنکهی اتاق خانهاش حلقآویز کرده و به زندگیاش پایان داد.»
به نقل از این منبع، پس از انتقال وی به شفاخانهی میمنه، در ناحیه گردن وی جای ریسمان دیده شده است.
باشندگان محل میگویند که بی بی عایشه هفت فرزند داشت که کوچکترین آن یک دختر چهار ماهه است.
تا کنون انگیزهی خودکشی این زن روشن نیست.
در همین حال، حمیدالله مبارز، سخنگوی پولیس طالبان در ولایت فاریاب ضمن تایید این حادثه میگوید که جسد بی بی عایشه توسط خانوادهاش به شفاخانه منتقل شده است.
از زمان قدرتگیری طالبان، رویدادهای خودکشی زنان در کشور افزایش یافته است. در بیانیهی ماه جولای سازمان ملل آمده است که وضعیت زنان در افغانستان آنقدر ناامیدکننده است که هرروز دستکم یک یا دو زن دست به خودکشی میزنند.


