منابع محلی در ولایت‌های پروان و فاریاب به زن‌تایمز می‌گویند که یک زن ۲۷ ساله در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب و یک دختر ۱۵ ساله در ولسوالی جبل‌السراج ولایت پروان دست به خودکشی زدند.
یک منبع از ولایت فاریاب که نمی‌خواهد نامی از او برده شود، به زن‌تایمز می‌گوید که روز یک‌شنبه (۸ عقرب)، یک زن ۲۷ ساله در منطقه «دمقول» از مربوطات ناحیه اول شهر میمنه با خوردن مرگ موش به زندگی خود پایان داده است.
منبع دیگر نیز با تأیید این موضوع می‌گوید: «این زن فریده نام داشت و مادر یک پسر خورد بود. او پس از جنجال با خانواده‌ی خسر خود ادویه سمی خورده و خودکشی کرده است.»
همچنین منبع دیگری از ولایت پروان به شرط ناشناس ماندن نامش، می‌گوید که یک دختر دانش‌آموز روز شنبه (۷ عقرب)، در مرکز ولسوالی جبل‌السراج این ولایت با خودکشی به زندگی خود پایان داده است.
منبع می‌افزاید: «این دختر ۱۵ ساله بود و ناوقت‌شب در اتاق خوابش با استفاده از چادرش خود را به دار آویخته و از بین برده است.»
این منبع اطلاعات بیشتری در مورد انگیزه و علت خودکشی این دختر شریک نکرده است.
فیض‌الرحمن، آمر بررسی جرایم جنایی پولیس طالبان در پروان نیز در صحبت‌ با رسانه‌ها، مرگ این دختر را تأیید کرده است.
این در حالی است که دوشنبه هفته گذشته (2 عقرب)، نیز یک دختر 25 ساله در شهر فیروزکوه ولایت غور به دلیل ازدواج اجباری دست به خودکشی زده بود.
در یک‌سال گذشته، وضع محدودیت‌ها بر زنان و دختران،‌ بسته بودن مکاتب بر روی دانش‌آموزان دختر، ازدواج اجباری و نبود سیستم‌های حمایتی برای زنانی که قربانی خشونت‌های خانوادگی‌اند، باعث افزایش آمار خودکشی در کشور شده است.

Leave a comment