منابع مردمی در ولایت غور به زن تایمز میگویند که سلیمه زن جوانی که هفتهی گذشته به اتهام فرار از منزل در ولسوالی دولینه این ولایت توسط طالبان بازداشت شده بود، چهارشنبه شب با خودکشی به زندگیاش پایان داده است.
یکی از باشندگان محل که خانوادهی سلیمه را از نزدیک میشناسد، به زنتایمز گفت: «طالبان به دلیل نداشتن زندان زنانه، سلیمه را با ضمانت شام چهارشنبه به خانوادهاش تسلیم کردند.»
این منبع انگیزهی خودکشی سلیمه را فشارهای روحی و روانیای میداند که از سوی خانواده و اجتماع بر او وارد شده است.
این منبع افزود: «پس از آنکه سلیمه با برادرش به خانه میآید، از سوی اعضای خانواده ملامت میشود که با وجود داشتن شوهر با یک مرد بیگانه فرار کرده است. همین مساله باعث شد تا او نیمههای شب در دهلیز خانه با چادرش خود را حلق آویز کرده و به زندگیاش پایان دهد.»
در همین حال یک منبع محلی دیگر میگوید که طالبان برادر سلیمه را به اتهام دست داشتن در مرگ او بازداشت کرده است.
به گفتهی این منبع، همسر سلیمهی ۲۱ ساله، یک کودک بین سنین ۱۰ تا ۱۵ ساله بوده و به همین دلیل او با سراج الدین که پسر مامایش میشود، به قصد ازدواج فرار کرده است.
یک منبع دیگر نیز این موضوع را تایید کرده، گفت که سلیمه و سراج الدین هفتهی گذشته با وجود این که هر دو متاهل بودند، از روستای «سیرزار» ولسوالی دولینه ولایت غور فرار کردند، اما توسط طالبان بازداشت شدند. حداقل سه منبع تایید میکنند که پس از بازداشت، طالبان سراج الدین را تیرباران کرده و سلیمه را زندانی نمودند. همچنین منابعی به زنتایمز و رسانههای دیگر گفتهاند که طالبان حکم سنگسار سلیمه را صادر کرده بودند و قرار بود او روز جمعه در ملاعام سنگسار شود. اما منابع محلی و همسایگان سلیمه این موضوع را شایعه دانسته، رد کردند.
طالبان در گذشته نیز شمار زیادی از دختران و پسران را به اتهام فرار از منزل بازداشت و آنان را محکمه صحرایی کردهاند. در تازه ترین مورد حدود یک ماه پیش نیز چهار تن به اتهام فرار از منزل هر یک ۳۹ شلاق زده شدند.


