برخی از باشندگان پنجشیر میگویند که طالبان اقارب نیروهای جبهه مقاومت ملی را شکنجه و مجبور به کوج اجباری کرده است.
دو منبع به زنتایمز گفتهاند که چندین خانواده پس از آن که از سوی طالبان شکنجه شدند، مجبور به ترک این روستا شدند.
احمد که با نام مستعار به زنتایمز صحبت کرد، گفت که خانواده او نیز در میان کسانی هستند که مجبور به کوچ اجباری شدهاند.
با وجود این که احمد هیچ ارتباطی با جبهه مقاومت نداشته، اما میگوید که طالبان او را به خاطر عضویت پسر کاکایش در جبههی مقاومت لت و کوب کرده و خانهاش را غصب کردند.
او که اکنون در یک شهر دیگر زندگی میکند، میگوید: «هنگامیکه در ماه سنبله پسر کاکایم همراه خواجه ملک فرمانده مقاومت گران در ولسوالی دره و قریه عبدالله خیل پنجشیر شهید شدند، طالبان تمام بستگان ما را شناسایی و بعد از لت و کوب ما را از خانههایمان کشیدند و ما با یک دست لباس از خانه خارج شدیم.»
به گفتهی احمد، طالبان خانهی تعدادی از آنها را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است.
یک منبع دیگر نیز آزار و اذیت و کوچ کشی اجباری باشندگان روستای عبداللهخیل را تایید میکند و میگوید که طالبان در حال ساختن پایگاههای نظامیشان در خانههای اهلی این روستا هستند.
این در حالیست که چندی پیش ویدیوهایی از تیرباران شدن اسیران جنگی توسط جنگجویان طالبان نشر شده بود. ولسوالی دره و روستای عبداللهخیل شاهد مرکز درگیرهای اخیر میان طالبان و نیروهای جهبه مقاومت بوده است. نهادها و سازمانهای حقوق بشری بارها از نقض حقوق بشر در پنجشیر ابراز نگرانی کرده و خواهان توقف عملیاتهای نظامی طالبان در این ولایت شدهاند.


